آخرین اخبار

حمله ایران بر اساس نص ماده ۵۱ سازمان ملل، دفاع مشروع بود

اصفهان-ایرنا-نماینده مردم شاهین‌ شهر و میمه و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله نظامی ایران بر اساس نص ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوز مسلحانه رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری کشورمان در سوریه، دفاع مشروع بود. ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مقرر می‌دارد که در صورت حمله مسلحانه علیه […]

اشتراک گذاری
26 فروردین 1403
کد مطلب : 55516

اصفهان-ایرنا-نماینده مردم شاهین‌ شهر و میمه و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله نظامی ایران بر اساس نص ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوز مسلحانه رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری کشورمان در سوریه، دفاع مشروع بود.

ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مقرر می‌دارد که در صورت حمله مسلحانه علیه یک عضو سازمان ملل متحد، تا زمانی که شورای امنیت اقدامات لازم را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بعمل آورد، هیچیک از مقررات این منشور به حق ذاتی دفاع مشروع انفرادی یا دسته جمعی اعضاء لطمه‌ای وارد نخواهد کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در باره پاسخ نظامی بامداد امروز ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه تاکید کرد: بر اساس «ماده ۵۱» ایران حق داشت بدلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به سرکنسولگریش در سوریه، حمله متقابل انجام دهد.

وی افزود: سپاه پاسداران با این اقدام خود پوزه زیاده‌خواهان بین‌المللی را به خاک مالید و برای کشورمان اقتدار مضاعف آفرید.

حاجی دلیگانی گفت: قدرت مانور ترکیبی «موشک بالستیک، کروز و پهباد» هماهنگ با گروه‌های مقاومت در منطقه نشاندهنده وجود یک تحلیل دقیق و پچیده در این عملیات بود که تاکنون در دنیا سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: شناخت نظامی ایران نوعی بازدارندگی به همراه دارد بخصوص‌اینکه هدف اصلی حمله بامداد امروز یک فرودگاه نظامی بود که رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه و مظلومان فلسطین و نیز حمله کنسولگری ایران از آن استفاده کرده بود.

نماینده مردم شاهین‌ شهر و میمه و بُرخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این حمله ضرب شست ایران بود که موجب سربلندی کشورمان شد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که مسوولان اقتصادی دولت از فرصت بدست آمده برای ترمیم جایگاه کشورمان در منطقه و در نظام تجارت بین‌الملل استفاده لازم را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *