آخرین اخبار

اصلاح آئین نامه داخلی مجلس برای رسمیت یافتن جلسات کمیسیون قضائی مجلس

اصلاح آئین نامه داخلی مجلس برای رسمیت یافتن جلسات کمیسیون قضائی مجلس به گزارش خانه ملت، حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای رسمیت یافتن باید حداقل ۱۹ عضو داشته باشند اما به منظور رسمیت یافتن کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس علیرغم کسری تعداد اعضای آن، مقرر شده تا آئین نامه […]

اشتراک گذاری
04 تیر 1399
کد مطلب : 42437

اصلاح آئین نامه داخلی مجلس برای رسمیت یافتن جلسات کمیسیون قضائی مجلس
به گزارش خانه ملت، حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای رسمیت یافتن باید حداقل ۱۹ عضو داشته باشند اما به منظور رسمیت یافتن کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس علیرغم کسری تعداد اعضای آن، مقرر شده تا آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سرنوشت کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با توجه به اینکه تعداد اعضای آن کمتر از ۱۹ نفر است، اظهار داشت: همه کمیسیون‌ها به حد نصاب ۱۹ نفر رسیده‌اند، از جمله کمیسیون فرهنگی که امروز هیات رئیسه آن مشخص شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها کمیسیون قضائی و حقوقی باقی مانده است، بیان کرد: عدم به حد نصاب رسیدن کمیسیون قضائی و حقوقی به این دلیل است که سرنوشت ۱۴ کرسی مجلس به دور دوم کشیده شد اما با وجود شیوع کرونا، امکان برگزاری انتخابات دور دوم مجلس یازدهم مهیا نشد.
وی افزود: برای اینکه جلسات کمیسیون قضائی حقوقی بدون رسیدن به حد نصاب رسمیت داشته باشد، چنین تدبیر شده است که آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: به دلیل اینکه ۱۴ نماینده از کل تعداد نمایندگان انتخاب نشده‌اند، کمیسیون قضائی و حقوقی با اصلاح آئین نامه داخلی مجلس بصورت استثنائی رسمیت می‌‍یابد تا خللی در روند کاری این کمیسیون رخ ندهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است آئین نامه داخلی مجلس تا پایان دوره یازدهم به کمیسیون قضائی و حقوقی با وجود کسری تعداد اعضا رسمیت دهد، گفت: بعد از گذشت ۶ ماه از عمر مجلس یازدهم، نمایندگان می‌توانند کمیسیون خود را تغییر دهند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *