آخرین اخبار

حاجی پیشنهاد کرد ارائه ۸ راهکار برای کامیون‌داران/ دولت تصدی‌گری نکند، حق کمیسیون‌ها عادلانه شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ارائه ۸ راهکار جهت بهبود وضعیت کامیون‌داران و گفت: اگر تصدی‌گری دولت کاهش یابد و حق کمیسیون‌ها عادلانه شود بخشی از مشکلات کامیون‌داران حل می‌شود. حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: درصورتی که وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های […]

اشتراک گذاری
01 مرداد 1397
کد مطلب : 33124

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ارائه ۸ راهکار جهت بهبود وضعیت کامیون‌داران و گفت: اگر تصدی‌گری دولت کاهش یابد و حق کمیسیون‌ها عادلانه شود بخشی از مشکلات کامیون‌داران حل می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: درصورتی که وزارت راه و شهرسازی و تشکل‌های حمل و نقل، ۸ راهکار برای پاسخگویی به درخواست‌های رانندگان اعمال کنند، شرایط رانندگان بهتر از وضعیت کنونی خواهندشد.

وی افزود: رانت‌هایی که برخی از شرکت‌های حمل و نقل دارند و به طور افراطی از آن استفاده می‌کنند، باید برداشته شود؛ همچنین شرکت‌های حمل و نقل حق کمیسیون‌هایی ناعادلانه دریافت می‌کنند که مقدار دریافتی حق کمیسیون‌ها، حذف و یا به حداقل باید برسد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار تاکید کرد: تشکل‌های صنفی، راننده‌های کامیون را به عنوان فردی زحمت‌کش و موثر در چرخه حمل و نقل ببینند و به این قشر احترام بگذارنند.

وی ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت در بخش حمل و نقل ضروری است که در صورت واگذاری این تصدی‌گری به افراد باصلاحیت، مسائل رانندگان حل و فصل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش حق بیمه رانندگان، درحال حاضر روند منطقی ندارد و لازم است اصلاح شود؛ علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی تسهیلاتی برای رانندگان در نظر بگیرد که در صورت مریضی و بستری شدن، شرکت‌های بیمه از رانندگان بیمار یا مصدوم حمایت‌های مناسبی کنند.

وی به باقی ماندن اختلاف پلیس راه با وزارت راه و شهرسازی بر سر این که بالاخره یک کامیون حداکثر چند تن مجاز به بار زدن است هم اشاره کرد و گفت: حل این اختلاف یکی از دغدغه‌های رانندگان است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: تامین وسایل یدکی و قابل تعویض هم چون لاستیک به گونه‌ای باشد که رانندگان بدون حضور دلالان و بدون واسطه، از شرکت‌های تولید کننده داخلی یا شرکت‌های وارداتی، کالای یدکی نو و باکیفیت خریداری کنند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در پایان مطرح کرد: روشی عادلانه و بدون معطلی برای نوبت‌دهی بار کامیون‌داران نیز باید اعمال شود که رانندگان با حداقل ماندن در نوبت بتوانند به جابجایی کالا اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *