آخرین اخبار

حضور آقای حاجی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه۲

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی دو شنبه ۲۴ آبان ۹۵ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع آینده کارت سوخت چه خواهد شد؟ شرکت کرد. آقای حاجی جلوگیری از قاچاق بنزین را از مزایای مهم حفظ کارت سوخت عنوان و ضمن […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1395
کد مطلب : 23699

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی دو شنبه ۲۴ آبان ۹۵ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع آینده کارت سوخت چه خواهد شد؟ شرکت کرد.

آقای حاجی جلوگیری از قاچاق بنزین را از مزایای مهم حفظ کارت سوخت عنوان و ضمن اشاره به اینکه بستر سامانه هوشمند کارت سوخت بنزین همان بستری است که برای گازوئیل از آن استفاده می شود و حذف آن برای سامانه گازوئیل نیز ایجاد مشکل می کند، گفت: برابر آنچه که ستاد سوخت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام می کنند، تا قبل از استفاده از سامانه هوشمند و کارت سوخت، روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون لیتر بنزین قاچاق می شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور کاهش مصرف روزانه بنزین از ۶/۷۳ میلیون لیتر در سال ۸۵ به ۹/۵۹ لیتر در سال ۹۰ را از علل ایجاد این سامانه دانست و افزود: در حالی که تعداد خودروها و میزان مسافرتها افزایش پیدا کرده ولی با استقبال خوب هموطنان عزیز کاهش محسوسی در مصرف و هدر رفت سرمایه ملی داشتیم.

نماینده قوه مقننه در شورای برنامه ریزی و توسه استان اصفهان با تأکید بر دسترسی آسان به آماری دقیق از خودروهای کشور از این طریق ، استفاده از سامانه هوشمند سوخت در جهت برنامه ریزی کاهش آلودگی هوا در تهران و کلان شهر ها را از مزایای دیگر آن بر شمرد و افزود: برای هر گونه برنامه ریزی ابتدا آمار دقیق لازم است. اگر امروز در یک شهر یا در کل کشور بخواهیم آمار خودروهای فعال را بگیریم به راحتی و بدون هیچ هزینه می توانیم انجام دهیم. اگر امروز اراده کردیم خودرو هایی که ده سال از عمرشان گذشته را آمار بگیریم در حالی که هیچ هزینه ای برای کشور ندارد، می توانیم انجام دهیم. به طور مثال هر ۵ سال یک یار از جمعیت کشور آمارگیری می شود. چه مدت طول می کشد تا این آمار جمع بندی بشود؟ چه مقدار برای کشور هزینه دارد؟

آقای حاجی با بیان اینکه از دولت خواستیم برای استفاده از کارت مختص خودرو سیاست های انگیزشی ایجاد کند، گفت: متأسفانه اکنون نیز قاچاق بنزین وجود دارد ولی کاهش قاچاق تفاوت قابل توجهی با زمان قبل از ایجاد سامانه دارد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این سامانه با عظمت را از افتخارات جوانان ایرانی بیان نمود و با طرح این سؤال که چرا این سیستم و بستر خوبی را که برای اعمال مدیریت و برنامه ریزی داریم می خواهیم حذف کنیم؟ اظهار داشت: یک سیستمی ۸ سال پیش باهزینه ۱۵۰ میلیون دلار ایجاد شد که به دلیل منفعت اقتصادی ۵۰ میلیون دلاری در روز هزینه این سامانه طی ۳ روز بازگشته است و به عنوان یک سرمایه ملی در اقصی نقاط کشور در حال استفاده است و تا کنون برای مردم هم مشکلی ایجاد نکرده است.

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف حفظ کارت و سامانه هوشمند سوخت است به بازگشت پذیری به این سامانه پس از حذف آن و هزینه های تحمیلی به مردم اشاره کرد و، افزود: در طرحی که دوفوریت آن در جلسه۲۴ آبان ماه ۹۵ به تصویب نمایندگان رسید، هیچ بحثی از قیمت، وضع عوارض و مالیات مطرح نیست و فقط می خواهیم این سیستم از بین نرود.

حسینعلی حاجی با تأکید بر اینکهما مدافع منافع مردم هستیم و بایستی آنجا که مردم حضور ندارند از آنچه به ضرر آنهاهستجلوگیری کنیم وفشار را از شانه آنها برداریم، به روند بررسی طرح حفظ کارت سوخت و مدیریت مصرف اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:عین قانون این است کهدر کمیسیون مربوطه که احتمالا کمیسیون انرژی است خارج از نوبت رسیدگی شود وبعد نیز خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قراربگیرد.

حماسه سازان / لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید

حضور آقای حاجی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما – آینده کارت سوخت چه خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *