این روستا در دهستان برخوارمرکزی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳٬۰۷۴ نفر (۷۸۱خانوار) بوده‌است. البته به خاطر پاره‌ای از مشکلات برخی از ساکنان اصیل نقل مکان کرده و برخی از مهاجران غیر بومی به ان وارد شده‌اند و این امر برای سلامت روانی و اجتماعی روستلا مضر تلقّی میشود.

این روستا علی‌رغم روستا بودن، از وضعیت فرهنگی نسبتاً مناسبی برخوردار است. جوانان فعال و پویا. مذهبی و عاشق اهل بیت. سادگی و لطافت روحانی روستایی در آنان وجود دارد. بسیار زا جوانان این روستا دانشجو در سطوح مختلف و در دانشگاه های مختلف کشور هستند.

عالمان فراوانی در یان روستا تربیت شده اند که برخی در آنجا و اکثراً در بیرون زا ان زندگی میکنند. آیت‌الله محقق که چند سال پیش فوت کردند، آیت‌الله سیدحسن مهاجر، سید محمد مهاجر و سید حسن مهاجر برادران سیّدی هستند که همگی از علمای اصفهان به شمار میروند و اصالتاً از این روستا می‌باشند. همگی ایشان فرزندان مرحوم سید رسول مهاجر هستند. جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد زارعان از عالمانی است که عمر خود را در این روستا برای تبلیغ گذرانده(با سابقه بیش از 50 سال تبلیغ) و اکنون(17/1/1393) به علّت درد پا قدرت راه رفتن مداوم و برگزاری نماز جماعت ندارند و در اصفهان ساکن هستند. البته یادش به خیر تا چند سال پیش اقلاً برای نمازهای عید فطر می امدند اما دوسه سالی هست که دیگر توان آن را نیز ندارند. فرزند ایشان آشیخ اکبر زارعان از علمای خوب اصفهان نیز گه گاهی به روستا می‌اید. آقایان سیّد علی حسینی و سیّد حسن حسینی، دکتر حقشناس، نیز هر دو از روحانیون به نام اینروستا هستند که در اصفهان زندگی می‌کنند. بحمد الله در حال حاضر نیز طلاب و جوانان برومندی در این روستا زندگی میکنند که مایه مباحات روستا هستند. علاوه بر ایشان بسیاری از متخصصان و پزشکان و مسئولین کشوری و لشکری نیز ریشه رد این روستا دارند که به دلیل مسائل سیاسی از نام بردن انها معذورم.

و همگی مردمانی مذهبی و خونگرم. وجود امامزاده سیدصالح و دوخواهر ایشان که از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام هستند نشانی از مذهب شیعه در این روستا و از نمادهای مذهبی روستاست. شهدای گلگون کفن در جوار این امام زاده دفن هستند. امام زاده سید صالح مانند جدشان امام مجتبی واقعاً مظلوم مانده است. داشتن بیش از 23 شهید در این روستا که جمعیت آن در سال 85 حدود 3000 نفر و در سال 90 حدود 3500 نفر بود نشان از عمق وجود مذهب در مردمان این روستاست. از جمله شاخصه های عمومی در این روستا، محجبه بودن همه مردم بومی آن است و شاید نتوان کسی را یافت که حجاب چادر نداشته باشد. البته به خاطر پاره‌ای از مشکلات برخی از ساکنان اصیل نقل مکان کرده و برخی از مهاجران غیر بومی به ان وارد شده‌اند و این امر برای سلامت روانی و اجتماعی روستلا مضر تلقّی میشود. و اگر گردشگری فرد بی حجابی را ببیند حتماً باید مطمئن شود که از اهالی اصیل آن روستا نیست. یا مهمان است و یا مهاجر.