آخرین اخبار

آقای حاجی در نامه ای به دکتر طیب نیا به حجم بالای شکوائیه مودیان مالیاتی اشاره کرده و خواستار اقدام عاجل شده است.

حماسه سازان؛ جمهوری اسلامی ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمینه ذخایر و منابع معدنی است. بزرگترین ذخیره گازی، بزرگترین ذخیره زغال سنگ، چهارمین ذخیره نفت و ذخایر عظیم سنگ آهن، مس، طلا و .. که کشور ما را شاخص و تأثیر گذار کرده است. یکی دیگر از ذخایر عظیم کشور در حوزه سنگ […]

اشتراک گذاری
24 اردیبهشت 1396
کد مطلب : 26212

حماسه سازان؛ جمهوری اسلامی ایران یکی از غنی ترین کشورها در زمینه ذخایر و منابع معدنی است. بزرگترین ذخیره گازی، بزرگترین ذخیره زغال سنگ، چهارمین ذخیره نفت و ذخایر عظیم سنگ آهن، مس، طلا و .. که کشور ما را شاخص و تأثیر گذار کرده است.

یکی دیگر از ذخایر عظیم کشور در حوزه سنگ ساختمانی و تزئینی است که کشور ما را در رتبه چهارمین تولید کننده دنیا قرار میدهد و در کل ۱۵ درصد از تولید جهان را شامل می شود.

استان اصفهان به عنوان قطب تولید سنگ در کشور با ۲۳۰ معدن سنگ و بیش از ۱۸۰۰ کارخانه فراوری بیش از ۵۰ درصد سنگ های فرآوری شده در بازار کشور را تأمین میکند.

رکود چند سال اخیر در بازار داخلی سنگ و اخذ مالیات های سنگین از این تولیدگنندگان  تأثیر منفی بر کارخانجات تولید سنگ گذاشته و باعث نگرانی آنها شده است تا جایی که اگر این مشکل برطرف نگردد آنها ورشکست می شوند.

درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۳ نسبت به عملکرد ۹۲، حدود ۳۴ درصد افزایش و در لایحه بودجه ۹۴ نیز نسبت به ۹۳ حدود ۲۳ درصد افزایش را نشان می داد که این رقم برای سال ۹۵ به حدود ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ بود و دولت به جای اخذ مالیات از ثروتمندان و اصلاح نظام مالیاتی کشور همچنان فشار را بر تولیدکنندگان و کسبه گذاشته است.

تولیدکنندگان سنگ اصفهان نیز از این مقوله مستثنی نبوده و با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. البته با تفاهم نامه ای که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۳ و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به امضاء رسیده قرار بود مشکلات آنها حل و فصل شود ولی انگار در دولت کسی برای تولید کنندگان دل نمی سوزاند.

به همین جهت اتحادیه تولید کنندگان سنگ اصفهان در نامه ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رونوشت آن به نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تا حل مشکل را داشتند.

آقای حاجی نیز در نامه ای به دکتر طیب نیا ضمن ارسال نامه اتحادیه مذکور به حجم بالای شکوائیه مودیان مالیاتی اشاره کرده  و خواستار اقدام عاجل شده است.

دکتر طیب نیا نیز در هامش نامه آقای حاجی خطاب به آقای تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن دستور پیگیری اجرایی شدن کامل تفاهم نامه از وی خواست هیأت های موضوع ماده ۲۵۱ مکرر در عمل تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *