آخرین اخبار

نماینده مردم شاهین شهر و میمه/برخوار: برخی از گزینه‌های احتمالی کابینه دولت منتخب از مجلس رای اعتماد می‌گیرند

نماینده مردم شاهین شهر و میمه/برخوار گفت: برخی از اسامی و افراد مطرح شده برای پست وزارتخانه‌های دولت یازدهم باید بگوییم که عده‌ای قابل قبول بوده و می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند. حسین علی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از دو بخش عمده یکی […]

اشتراک گذاری
12 مرداد 1392
کد مطلب : 10134

26260_orig

نماینده مردم شاهین شهر و میمه/برخوار گفت: برخی از اسامی و افراد مطرح شده برای پست وزارتخانه‌های دولت یازدهم باید بگوییم که عده‌ای قابل قبول بوده و می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

حسین علی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از دو بخش عمده یکی جمهوریت و دیگری اسلامیت تشکیل شده است.

 

وی گفت: تنفیذ حکم از سوی ولی فقیه زمان به رئیس جمهور منتخب یعنی مشروعیت بخشی یک فرد مقبول مردم است و به عبارتی دیگر با تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری، جمهوریت اسلامیت پیدا می‌کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه /برخواردر مجلس تصریح کرد: در حال حاضر و در جامعه ما، حاکم شرع ولی فقیه است که از اختیار و حق دخل و تصرف در امور جاری مسلمین برخوردار است و می‌تواند به دیگری تنفیذ کند.

وی ابراز داشت: تنفیذ حکم از سوی ولی فقیه زمان به رئیس جمهور منتخب یعنی مشروعیت بخشی یک فرد مقبول مردم است و به عبارتی دیگر با تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری، جمهوریت و اسلامیت پیدا می‌کند.

حاجی دلیگانی در ادامه اشاره‌ای هم به مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کرد و در باب اسامی  وزاری احتمالی که تاکنون در رسانه‌ها بطور غیر رسمی مطرح شده است، گفت: صرفا براساس این اسامی که بطور غیر رسمی مطرح شده است اگر بخواهیم قضاوتی داشته باشیم، باید بگوییم که عده‌ای از این افراد مطرح شده احتمالی، قابل قبول بوده و می‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی در ادامه افزود: برخی دیگر از این اسامی و افراد مطرح شده برای پست وزارتخانه‌های دولت یازدهم به نظر می‌رسد که انتخاب آنها مخالف با رفتار و منش شعار اعتدال حسن روحانی است و نخواهند توانست رای اعتماد خود را از مجلس بگیرند.

نماینده مردم شاهین شهرومیمه/برخوار در مجلس با توضیح اینکه یکی از معیارهای اسلامی و تحقق شعار اعتدال گرایانه دولت آتی دوری و اجتناب از هر فردی است که در فتنه ۸۸ به گونه‌ای دخیل بودند، خاطرنشان کرد: ورود اسامی چنین افرادی جزء لیست معرفی شدگان وزرا یعنی خارج شدن از اصول اعتدال گرایی است.

انتهای پیام/۶۳۰۰۱/ک۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *